W pierwszy tygodniu ferii zimowych dwójka wędrowników z 90 ODW “Grom” wzięła udział w kursie przewodnikowskim “Cztery Żywioły” w Olesznej. Oliwia Rak i Rafał Strzyż zostali absolwentami kursu o czym świadczą uzyskane dyplomy. Zdjęcia z kursu ukazały się na FB Międzyhufcowego Zespołu Kadry Kształcącej

“Kuźnia” https://www.facebook.com/kuznia.mzkk/photos/pcb.4900176870029876/4900176180029945A my mamy dla was relacje, które nadsyłali codziennie nasi kursanci. Miłego czytania i oglądania!

 „1 dnia kursu zostaliśmy podzieleni na zastępy, wymyślaliśmy nasza obrzędowość, wyszywaliśmy proporzec, odbyliśmy również wędrówkę podczas której zrobiliśmy smaczny obiad na ognisku, wieczorem odbył się apel na którym powołano zastępy, całość dnia zakończyła się rozmowa o puntach prawa harcerskiego z poszczególnymi instruktorami oraz świecowiskiem” 

„2 dzień kursu zaczęliśmy od zajęć dotyczących zjazdu sprawozdawczego, wcieliliśmy się w rolę osób biorących udział w takowym zjeździe. Drugi blok zajęć dotyczył misji ZHP. Natomiast na 3 bloku dowiedzieliśmy się co nieco na temat rozwoju harcerzy i zuchów w różnym wieku poprzez grę na zasadzie planszówki „Kolejka”. Odbyły się również zajęcia z musztry i regulaminu mundurowego. Dzień kursowy zakończyliśmy grą paragrafową i świeczowiskiem.”

 

„Dzień 3 polegał głównie na zajęciach dotyczących każdej z metodyk zuchowa-coś na wzór zbiórki zuchowej, harcerska-gra terenowa z wykorzystaniem kodów QR, starszoharcerską-kalambury, dopasowywanie cech do danych kategorii, wędrownicza-mała gra z nawiązaniem do dewizy wędrowniczej podczas, której mieliśmy wybór czy chcemy wyjść na dwór czy wrócić oraz przede wszystkim rozmowa o każdej z metodyk. Dzień zakończyliśmy jak co dzień apelem oraz osoby chętne mogły udać się na śpiewanki.” 

„Dzień 4 rozpoczęliśmy blokiem zajęć na temat ciągu metodycznego, podczas których graliśmy w chińczyka z nawiązaniem do każdego pionu. Rozmawialiśmy również na temat prawidłowego działania szczepu. Kolejne zajęcia dotyczyły pisania planów pracy. Wiedza została przekazana przez małą grę, podczas której dostawaliśmy listy. Dziś zaczęliśmy pisać plany pracy.” 

„Dzień 5 zaczął się robieniem zdjęć. Następnie wyruszyliśmy w wędrówkę podczas której mieliśmy przemyśleć naszą instruktorską drogę. Następnie jako zadanie rozpisywaliśmy próby na stopień przewodniczki/przewodnika. Wymyślaliśmy również scenki odnoszące się do „Gawęd druhny babci” hm. Haliny Wiśniewskiej.” 

„Dzień 6 zaczęliśmy na zajęciach dotyczących tego im jest lider. Następnie zajęliśmy się budowaniem maszyny z różnych przedmiotów. Zapoznaliśmy się z rolami zespołowymi i cyklem życia zespołu. Kolejne zajęcia dotyczyły rodzajów konfliktów i sposobów rozwiązywania ich. Następnie stworzyliśmy prezentacje na wyznaczony temat.” 

„Dzień 7, a zarazem ostatni pełny dzień kursowy, rozpoczęliśmy od nagrywania filmiku do treści zobowiązania instruktorskiego. Rozpatrywaliśmy 3 sprawy w „sądzie”. Następnie wymyślaliśmy piosenkę. Wieczorem odbył się koncert i ognisko podsumowujące.” 

„Dzień 8 a zarazem ostatni rozpoczęliśmy gra planszowa. Następnie wypisywaliśmy co nas motywuje, a co demotywuje. Na koniec odbył się apel.”

Kategorie: Aktualności